Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013

ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΒΛΥΧΑΔΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟΥ /ΒΙΝΤΕΟ

Μικρής εκτάσεως φωτιά ξέσπασε  στην περιοχή Βλυχαδια ,όπου μετά την παρέμβαση του εθελοντικού κλιμακίου δεν πήρε μεγάλη έκταση,ενω η φωτιά πριν τεθεί σε έλεγχο είχε φτάσει λίγα μέτρα από τα τα κατοικήσιμα σπίτια.
Ακόμα μια φορά αναδυκνειεται η ανάγκη για σύσταση Πυροσβεστικου Σταθμου στην Κάλυμνο  όπου "κολαει" στα γρανάζια της Ελληνικής γραφειοκρατιας,(...) αν και υπάρχει σχετική Υπουργική απόφαση εδώ και αρκετούς μήνες, παρά τις πιέσεις της Δημοτικός Αρχής...

(ΒΙΝΤΕΟ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ NEWS)

Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013

ΣΥΛΛΗΨΗ 33ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΛΥΜΝΙΟΥ ΓΙΑ ΚΛΟΠΕΣ

Σήμερα Τετάρτη 28-08-2013 το  πρωί, συνελήφθη από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καλύμνου ένας  33χρονος ημεδαπός γιατί στο πλαίσιο αστυνομικής έρευνας διαπιστώθηκε  ότι την 27-08-2013 το βράδυ αφαίρεσε από οικία ημεδαπής δυο κινητά και  μια παιχνιδομηχανή ενώ πρώτες πρωινές ώρες αποπειράθηκε να μπει  διαδοχικά σε τρεις οικίες ημεδαπών 

ΓΙΟΡΤΗ ΑΓ.ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ (ΜΥΡΤΙΕΣ)

Περισσότερος από πέρσι (πρώτη χρονιά λειτουργίας ) ήταν ο κόσμος που προσήλθε στο μικρο μοναστηράκι του Αγίου Φανουρίου , στον περιφερειακό δρόμο προς Μασούρι(Μυρτιές),  προκειμένου να τιμήσει με την παρουσία του την εορτή του Αγίου .
Πιστοί από όλες τις περιοχές του νησιού ,τόσο στον εσπερινό όσο και ανήμερα της γιορτής του Αγ. Φανουρίου , προσήλθαν στο οικογενειακό μοναστηράκι της οικογένειας Γεωργίου  Μουσελλη, για να τιμήσουν την γιορτή του ομώνυμου Αγίου. 
Το μικρο μοναστηράκι που κτίστηκε από το υστέρημα της οικογένειας Γ. Μουσελλη , για 2η συνεχή χρονιά έγινε κυριολεκτικά "πόλος έλξης" αρκετών πιστών,ενώ αρκετοί πιστοί κατά τον πανηγυρικό εσπερινό μοίρασαν και Φανουρόπιτες όπως επιτάσσει το έθιμο.
 Η δημιουργία του μοναστηρίου-ναυδριου  προς τιμήν του Αγ.Φανουριου-  όπως την διηγείται μέλος της οικογενείας-  έγινε κατά τρόπο θαύμα(στό ), ζητώντας παράλληλα να μην δημοσιοποιηθει .
Ανήμερα της γιορτής του Αγ.Φανουριου μέλη της οικογένειας με το χαμόγελο στα χείλι περιποιηθηκαν άψογα όλους τοις πιστούς, ως ένα ελάχιστο ευχαριστώ για αυτήν την ιδιαίτερη τιμή .
Στο μοναστηράκι -ναυδριο, το Ελληνικό νησιωτικό ταμπεραμέντο του γαλανόλευκου  και οι μικρές βυζαντινές αγιογραφίες που κοσμούν το εσωτερικό χώρο,τραβούν τα βλέμματα των επισκεπτών από την πρώτη στιγμή , ενώ σε συνδυασμό με τον υπόλοιπο περιβάλλοντα χώρο(τεχνητά ρυάκια,κ.α)  ,σε "ταξιδεύει" (χωρίς υπερβολή) σε Αιγαιοπελαγιτικους ρυθμούς.
Ένας μικρός επίγειος παράδεισος, που δύσκολα  περιγράφεται.  
Μεράκι,αγάπη ,ορμωμενα από την ορθόδοξη πίστη όλα μαζί μέσα σε λίγα τετραγωνικά !!
Συγχαρητήρια στην οικογένεια Γεωργίου Μουσελλη (υδραυλικός στο επάγγελμα)για αυτήν τους την δημιουργία. (φωτο : Χαραλαμπος Γεωργιαδης)
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΦΑΝΟΥΡΙΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΑ

Ο Άγιος Φανούριος είναι αναμφίβολα μια άγια, σημαντική νεανική μορφή, που ξεχωρίζει με τον δικό του τρόπο ανάμεσα στους άλλους Αγίους της χριστιανοσύνης, γιατί δεν τιμάται απλώς σε μια μόνον ημε­ρομηνία, αλλά η πίστη των χριστιανών κά­νει συχνά τη γνωστή φανουρόπιτα.
 Ο Άγιος Φανούριος, που έζησε στα Ρω­μαϊκά χρόνια, συγκρούσθηκε τότε θαρρετά με τον κόσμο της ειδωλολατρίας, γιατί το χριστιανικό πνεύμα του θεανθρώπου, δεν του επέτρεπε ν' αρνηθεί τις αναμφισβήτη­τα ενάρετες αρχές του. Έτσι τα 12 μαρτύ­ρια που υπόφερε ο Άγιος, αποτελούν για μας ένα δυνατό κίνητρο για αντοχή και προ­σκόλληση στις ηθικές αξίες του χριστιανι­σμού, για να βγούμε νικητές από ένα αδιά­κοπο αγώνα, ενάντια στην απιστία και αδικία της εποχής μας. Ο Άγιος μας δίδαξε με την πραγματική θυσία του, πως εμείς τώ­ρα δεν παλεύουμε βέβαια με στρατοκράτες Ρωμαίους και απαίσιους Αγαρηνούς, αλλά έχομε ν' αντιμετωπίσουμε τις πιο έντεχνα στημένες παγίδες του υλισμού και αθεϊσμού, που προσπαθούν μαζικά να σαρώσουν τις τάξεις των χριστιανών.
 Ο Άγιος Φανούριος ακόμα μας δίδαξε, πως το στεφάνι της ενάρετης ζωής δεν κερ­δίζεται εύκολα, αλλά μόνον με συνεχείς δο­κιμασίες, με θάρρος, υπομονή και αντοχή. Επομένως σαν αληθινοί αγωνιστές της πί­στεως ας μιμηθούμε την υποδειγματική και άμεμπτη ζωή του Αγίου, για να καταξιωθούμε κάποτε κι εμείς να τιμήσουμε το χρι­στιανικό όνομα που φέρουμε, όπως κι αυ­τός επάξια το τίμησε.
Ο Άγιος Φανούριος

1. Γενικά για τη ζωή του
Για την καταγωγή και τη ζωή του Αγίου Φανουρίου δεν υπάρχει τίποτε συγκε­κριμένο, επειδή όλα τα στοιχεία της ζωής του χάθηκαν σε καιρούς ανωμαλίας.
 Τα μόνα στοιχεία που έχομε αναφορικά με τον Άγιο είναι η εύρεση της εικόνας του, γύ­ρω στα 1500 μ.Χ., σύμφωνα με τα συναξά­ρια, ή κατ' άλλους γύρω στα 1355-1369 μ.Χ. Άλλοι υποστηρίζουν πως η εικόνα του Αγίου βρέθηκε στη Ρόδο και άλλοι στην Κύ­προ.

2. Η εύρεση της εικόνας 
Επιστρέφομε στο παρελθόν, όταν οι Αγαρηνοί εξουσίαζαν τη Ρόδο και απο­φάσισαν να ξαναχτίσουν τα τείχη της πόλης, που βάρβαρα κατέστρεψαν και κατεδάφισαν στον πόλεμο λίγα χρόνια πριν.
Άρχισαν λοιπόν να στέλλουν εργάτες έξω απ' το νότιο μέρος του φρουρίου και να μαζεύουν πέτρες απ' τα μισογκρεμισμένα σπί­τια των κατοίκων, για να ξαναφτιάξουν τα νέα και ισχυρά τείχη της πόλης τους. Ξαφ­νικά μέσα στα χαλάσματα βρήκαν μια ωραιό­τατη, αλλά μισοχαλασμένη στη μια πλευρά εκκλησία κι εκεί μέσα βρήκαν ένα σωρό ει­κόνες, που απ' την πολυκαιρία δεν ξεχώρι­ζαν τις μορφές των Αγίων καθώς και τα γράμματα, που είχανε επάνω τους.
Μια μόνο καταπληκτική εικόνα ξεχώριζε απ' όλες, που ο χρόνος δεν την άγγιξε και παρίστανε ένα νέο ντυμένο σαν στρατιώτης. Ο Μητροπολίτης της Ρόδου Νείλος έτρεξε αμέσως επί τόπου και διάβασε καθαρά το όνομα του Αγίου, που λεγόταν Φανούριος. Συγκινημένος ο Σεβασμιώτατος, για τη φανέρωση του Αγίου, παρατήρησε, πως ήταν ντυμένος σαν Ρωμαίος στρατιωτικός, κρα­τώντας στο αριστερό χέρι του ένα σταυρό και στο δεξιό μια αναμμένη λαμπάδα. Ο α­γιογράφος ακόμα ολόγυρα της εικόνας ζω­γράφισε σε δώδεκα παραστάσεις τα μαρτύ­ρια, που υπόφερε ο Άγιος και, που εξιστορούν ολοφάνερα την όλη ζωή του.
Οι παραστάσεις αυτές είναι οι ακόλουθες:
Α΄. Ο Άγιος παρουσιάζεται όρθιος μπρο­στά στο Ρωμαίο ανακριτή του και φαίνεται ν' απολογείται με θάρρος και να υπερασπί­ζει την χριστιανική πίστη του.
Β΄. Οι στρατιώτες εδώ επεμβαίνουν και χτυ­πούν με πέτρες στο κεφάλι και στο στόμα τον Φανούριο, για ν' αναγκασθεί να υποκύ­ψει και ν' αρνηθεί τον Κύριο.
Γ΄. Οι στρατιώτες έχουν εξαγριωθεί πια απ' την επιμονή του Φανουρίου, γι' αυτό τον έριξαν κάτω και τον χτυπούν τώρα άγρια με ξύλα και ρόπαλα, για να κάμψουν το ακμαίο ηθικό του.
Δ΄. Ο Φανούριος είναι στη φυλακή κι εκεί βασανίζεται με αποτρόπαιο τρόπο. Φαίνε­ται εντελώς γυμνός κι οι στρατιώτες ολόγυ­ρα του ξεσχίζουν τις σάρκες του με αιχμη­ρά σιδερένια εργαλεία. Ο Άγιος υπομένει αγόγγυστα το τρομερό μαρτύριό του.
Ε΄. Ο Φανούριος βρίσκεται και πάλι στη φυ­λακή και προσεύχεται στον θεό, για να τον ενισχύσει ν' αντέξει μέχρι τέλους τα βασανι­στήρια.
ΣΤ΄. Ο Άγιος παρουσιάζεται και πάλιν μπροστά στον Ρωμαίο ανακριτή για ν' απο­λογηθεί για τη στάση του. Απ' την ατάρα­χη έκφραση του προσώπου του φαίνεται, πως ούτε τα βασανιστήρια που υπόφερε, ούτε οι μελλοντικές απειλές του τυράννου του εκλόνισαν την πίστη και έτσι απτόητος περιμένει ακόμη χειρότερα μαρτύρια.
Ζ΄. Οι δήμιοι του Φανουρίου με μανία και σκληρότητα καίουν με αναμμένες λαμπάδες το ολόγυμνο σώμα του, που φαίνεται έτσι η ανυπέρβλητη θυσία του για τον Εσταυ­ρωμένο. Ο Άγιος νικά και πάλιν με την α­δάμαστη θέληση και καρτερία του στον Κύ­ριο.
Η΄. Εδώ οι άγριοι βασανιστές του χρησιμο­ποιούν και μηχανικά μέσα για να φθάσουν στο κορύφωμα του μαρτυρίου του. Έχουν δέσει τον Άγιο πάνω σ' ένα μάγκανο κι αυ­τό σαν περιστρέφεται, του συντρίβει τα κόκκαλα. Υποφέρει εκείνος αγόγγυστα αλλά στο ωραίο πρόσωπό του είναι ζωγραφισμέ­νη ανέκφραστη αγαλλίαση, γιατί υποφέρει για χάρη του Κυρίου.
Θ΄. Ο Φανούριος ρίπτεται σ' ένα λάκκο, για να γίνει βορά άγριων θηρίων κι οι δήμιοί του από πάνω παρακολουθούν να δούνε το τέ­λος του. Τα θηρία όμως έχουν κυριολεκτι­κά εξημερωθεί απ' τη χάρη του Θεού, γι' αυ­τό τον περιτριγυρίζουν ήσυχα σαν αρνάκια και απολαμβάνουν θαυμάσια τη συντροφιά του.
Ι΄. Οι δήμιοί του δεν ικανοποιούνται απ' το προηγούμενο αποτέλεσμα κι έτσι τον βγάζουν απ' τον λάκκο και τον καταπλακώνουν μ' ένα μεγάλο λίθο, βέβαιοι πια πως θα τον αποτελειώσουν. Τίποτε όμως δεν πετυχαίνουνε κι αυτή τη φορά.
ΙΑ΄. Η σκηνή παρουσιάζει τον Άγιο μπρο­στά σε βωμό, όπου οι δήμιοί του τον προτρέπουν να θυσιάσει, βάζοντας στις παλά­μες του αναμμένα κάρβουνα. Ο Φανούριος βγαίνει και απ' αυτή τη δοκιμασία νικητής και αυτό διακρίνεται από ένα διάβολο, που έχει τη μορφή δράκου, που πετά στον αέ­ρα και κλαίει για την αποτυχία του.
ΙΒ΄. Η τελευταία σκηνή είναι το τέλος του μαρτυρίου του, με τον Φανούριο ριγμένο σ' ένα μεγάλο καμίνι να στέκεται όρθιος πάνω σ' ένα σκαμνί και να τον περιζώνουν φλό­γες και καπνοί. Ο Άγιος φαίνεται να προ­σεύχεται αδιάκοπα στον Θεό, χωρίς να εκ­φράζει κανένα παράπονο ή γογγυσμό κι έ­τσι άκαμπτος κι ανυποχώρητος πέταξε στα ουράνια, γεμάτος ικανοποίηση για όσα βά­σανα υπόφερε για χάρη του Κυρίου.

3.    Το χτίσιμο του ναού
Ο Μητροπολίτης τότε του νησιού, ο Νεί­λος, όταν μελέτησε επισταμένα την ει­κόνα που βρέθηκε, αποφάνθηκε, πως ο Φα­νούριος ήταν ένας απ' τους σπουδαιότε­ρους μεγαλομάρτυρες της Πίστεώς μας. Α­μέσως έστειλε αντιπροσωπεία στον ηγεμό­να του νησιού και τον παρακαλούσε να του δώσει άδεια για ν' ανακαινίσει την εκκλησία. Όταν όμως ο ηγεμόνας αρνήθηκε, τότε ο Μητροπολίτης μετέβη ο ίδιος προσωπικά στην Κωνσταντινούπολη και κατόρθωσε να εξασφαλίσει απ' τον Σουλτάνο την άδεια που ζητούσε. Επέστρεψε σύντομα στη Ρό­δο κι αναστήλωσε το ναό ακριβώς στην πα­λιά θέση του, έξω από τα τείχη του. Ο να­ός σώζεται ως τα σήμερα και αποτελεί από τότε ιερό προσκύνημα όλων των Χριστια­νών.

4.    Στοιχεία απ' την εύρεση της εικόνας 
Βλέποντας την εικόνα του Αγίου Φανου­ρίου που βρέθηκε στη Ρόδο, εξάγουμε πολλά αξιόλογα στοιχεία που είναι τα ακό­λουθα:
  • 1.   Σαν διαβάσουμε στην εικόνα το όνομα του Αγίου συμπεραίνομε αμέσως, πως εί­ναι ελληνικής καταγωγής.
  • 2. Επίσης συμπεραίνομε πως οι γονείς του ήταν πολύ ευσεβείς, για να του δώσουν ένα τόσο χριστιανικό όνομα.
  • 3. Ο νέος αυτός ακόμα θα ήταν πολύ μορ­φωμένος για να γίνει στρατιωτικός.
  • 4. Υπολογίζουμε ακόμα πως τα μαρτύρια του Αγίου Φανουρίου έγιναν τον β' και γ' αιώνα, όταν οι διωγμοί των χριστιανών βρί­σκονταν στο αποκορύφωμά τους.
  • 5. Ο Φανούριος ολοφάνερα αποδεικνύε­ται πως ήταν Μεγαλομάρτυρας απ' τα πολ­λά και φοβερά μαρτύρια που υπέφερε.
  • 6. Βεβαιωνόμαστε επίσης πως ετιμάτο απ' τους πιστούς χριστιανούς απ' τα χρόνια του μαρτυρίου του σε χριστιανικούς ναούς, για να βρεθεί μάλιστα ένας τέτοιος ναός και στη Ρόδο.
  • 7.   Απ' την απεικόνιση του Αγίου φαίνεται πως ο Φανούριος μαρτύρησε σε νεαρά
    ηλικία.

5.    Θαύματα του Αγίου
Ο Άγιος Φανούριος έκανε αρκετά θαύ­ματα στους πιστούς που επικαλούνται το όνομά του κι ένα απ' αυτά είναι το ακό­λουθο: 
 
Σε μια περίοδο της ιστορικής ζωής της η Κρήτη ήταν υποδουλωμένη στους Λατίνους (1204 - 1669 μ.Χ.), που είχαν δικό τους Αρ­χιεπίσκοπο και γι' αυτό προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να παρασύρουν τους κατοίκους του νησιού στον Καθολικισμό (Παπισμό)
 
Έτσι οι Λατίνοι πήρανε σαν καταπιεστι­κό μέτρο ενάντια στην Ορθοδοξία να μην επιτρέπουν να χειροτονούνται ιερείς στην Κρήτη, οπότε οι Κρητικοί αναγκάζονταν να μεταβαίνουν στο νησί Τσιρίγο (Κύθηρα) για να χειροτονηθούν ιερείς από Ορθόδοξο Αρχιερέα, που έδρευε εκεί. 
 
Κάποια εποχή λοιπόν ξεκίνησαν απ' την Κρήτη τρεις διάκονοι για το Τσιρίγο κι αφού χειροτονήθησαν εκεί ιερείς, επέστρεφαν τρι­σευτυχισμένοι στο πολύπαθο τότε απ' τη σκλαβιά νησί τους. Κατά κακή τους τύχη Αγαρηνοί πειρατές τους συνέλαβαν στο πέ­λαγος, τους μετέφεραν στη Ρόδο, όπου τους πώλησαν σε τρεις διαφορετικούς Αγαρηνούς αφέντες. 
 
Η θέση των τριών ιερέων ήταν αξιοθρή­νητη κι όμως μια γλυκειά προσμονή ήλθε να γλυκάνει το πικρό παράπονό τους. Μάθα­νε πως στη Ρόδο ο Άγιος Φανούριος θαυματουργούσε και σ' αυτόν στήριξαν τις ελ­πίδες τους κι ολοένα προσεύχονταν και τον επικαλούνταν ο καθένας τους ξεχωριστά, για να τους λυτρώσει απ' την σκληρή αιχ­μαλωσία στους μιαρούς Αγαρηνούς. 
 
Ζήτησε, λοιπόν, ο κάθε ιερέας, χωρίς να συνεννοηθούν μεταξύ τους, απ' τον αφέν­τη του, να του δώσει άδεια να μεταβεί στην εκκλησία για να προσκυνήσει την εικόνα του Αγίου Φανουρίου. Πήρανε κι οι τρεις τους μ' ευκολία την άδεια, προσκύνησαν μ' ευ­λάβεια την εικόνα του Αγίου βρέχοντας τη γη με τα δάκρυά τους γονατιστοί σαν προ­σεύχονταν και με όλη τη δύναμη της ψυχής τους παρακαλούσαν τον Άγιο Φανούριο να μεσολαβήσει για να γλυτώσουν πια απ' τα χέρια των Αγαρηνών. 
 
Αφού οι ιερείς αναχώρησαν, ανακουφι­σμένοι απ' τον πόνο τους, ο Άγιος Φανού­ριος παρουσιάστηκε τη νύχτα και στους τρεις αφέντες τους και τους διέταξε να ελευ­θερώσουν τους σκλάβους ιερείς τους, δια­φορετικά θα τους τιμωρούσε σκληρά. Οι Αγαρηνοί όμως άρχοντες θεώρησαν την επέμ­βαση του Αγίου σαν κάποια μαγεία, γι' αυ­τό αλυσόδεσαν τους σκλάβους τους κι άρ­χισαν να τους βασανίζουν με χειρότερο τρό­πο.  
Την άλλη όμως νύχτα ο Άγιος Φανούριος επέμβηκε πιο αποτελεσματικά, έλυσε τους τρεις ιερείς απ' τα δεσμά τους και τους υ­ποσχέθηκε, πως θα τους ελευθέρωνε από τους Αγαρηνούς την άλλη μέρα. Φανερώ­θηκε και πάλι στους Αγαρηνούς και τους απείλησε αυτή τη φορά, πως αν δεν ελευθέρωναν το πρωί τους ιερείς, θα μεταχειρι­ζότανε σκληρά μέτρα γι' αυτούς. 
 
Το άλλο πρωί οι Αγαρηνοί αισθάνθησαν την τιμωρία, γιατί έχασαν όλοι το φως τους και το κορμί τους έμεινε παράλυτο. Έτσι αναγκάσθησαν τότε να συμβουλευτούν τους συγγενείς τους, για να συζητήσουν το κα­κό που τους βρήκε. Όλοι δε οι άρχοντες α­ποφάσισαν να καλέσουν τους τρεις ιερείς, μήπως μπορούσαν να τους βοηθήσουν. Οι ιερείς την μόνη απάντηση που έδωσαν ήταν, πως αυτοί θα παρακαλούσαν τον Θεό τους κι Εκείνος θα αποφάσιζε. 
 
Την τρίτη νύχτα παρουσιάστηκε πάλι ο Άγιος Φανούριος στους Αγαρηνούς και τους ανακοίνωσε πως αν δεν έστελναν οι τρεις άρχοντες γραπτώς στο ναό του τη συγκατάθεση τους για την απελευθέρωση των ιερέων, δεν θα ξανάβρισκαν πια την υ­γεία τους. Οι Αγαρηνοί τότε θέλοντας και μη έγραψαν το γράμμα που ζήτησε ο Άγιος Φανούριος και δήλωναν απερίφραστα, πως παραχωρούσαν, στους τρεις ιερείς την ελευ­θερία τους. Αυτές οι δηλώσεις τους κατατέ­θηκαν στον ιερό ναό του Αγίου.  
Πριν ακόμα επιστρέψει η αντιπροσωπεία των Αγαρηνών απ' το ναό, οι τυφλοί και παράλυτοι άπιστοι έγιναν εντελώς καλά με το θέλημα του Αγίου. Οι πλούσιοι Αγαρηνοί έδωσαν στους τρεις ιερείς όλα τα έξοδα του ταξιδιού τους κι αυτοί πριν αναχωρή­σουν κατέφυγαν στην εκκλησία, και αφού ευχαρίστησαν τον Άγιο για την απελευθέ­ρωσή τους, αντέγραψαν πιστά την εικόνα του Αγίου Φανουρίου και την πήραν στην Κρήτη, όπου την τιμούσαν κάθε χρόνο με δοξολογίες και λιτανείες.

6. Η πίτα του Αγίου Φανουρίου
 
Η μεγάλη τιμή που τρέφουν οι χριστιανοί στον Άγιο Φανούριο, έγινε αιτία να δημιουργηθεί στο λαό το παραδοσιακό έθι­μο της πίττας του Αγίου ή καλύτερα της φανουρόπιτας. 
 
Η πίτα συνήθως είναι μικρή και στρογ­γυλή και γίνεται από καθαρό αλεύρι, ζάχα­ρη, κανέλλα, λάδι κι αφού όλα αυτά τα υλι­κά ανακατευθούν, ζυμώνονται, μπαίνουν σε στρογγυλή φόρμα και η πίττα ψήνεται σε μέτρια θερμοκρασία στο φούρνο. 
 
Η πίτα γίνεται για να φανερώσει ο Ά­γιος σε κάποιον ένα χαμένο αντικείμενο, κά­ποια δουλειά αν ένας είναι άεργος, κάποια χαμένη υπόθεση, την υγειά σε κάποιο άρ­ρωστο και άλλα παρόμοια. 
Η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη του στις 27 Αυγούστου.

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ 
Ήχος δ΄. Βασίλειον διάδημα
Ουράνιον εφύμνιον εν γη τελείται λαμπρώς, επίγειον πανήγυριν νυν εορτάζει φαιδρώς Αγγέλων πολίτευμα, άνωθεν υμνωδίαις, ευφημούσι τους άθλους, κάτωθεν Εκκλησία την ουράνιον δόξαν. ην εύρες πόνοις και άθλοις τοις σοις, Φανούριε ένδοξε.

ΚΟΝΤΑΚΙΟΝ 
Ήχος γ΄. Η Παρθένος σήμερον
Ιερείς διέσωσας αιχμαλωσίας αθέου και δεσμά συνέθλασας δυνάμει Θεία, Θεόφρον, ήσχυνας τυράννων θράση γενναιοφρόνως, ηύφρανας Αγγέλων τάξεις Μεγαλομάρτυς, δια τούτο σε τιμώμεν, θείε οπλίτα, Φανούριε ένδοξε.

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ
Τους ασπαζομένους την σην σεπτήν εικόνα εν πίστει και αιτούντας σην αρωγήν, Μάρτυς, κληρονόμους της Θείας Βασιλείας, Φανούριε, λιταίς σου πάντας ανάδειξον.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:  ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ  ΙΔΡΥΜΑ   «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ»


  

Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2013

ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ,ΚΑΙ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ

Ως το μεγάλο κοινωνικό-κοσμικό γεγονός μπορεί να χαραχτηριστει  για την Κάλυμνο, ο θρησκευτικός γάμος που τελέστηκε την  Κυριακή 25 Αυγούστου, στη Μονή του Αγίου Παντελεήμονα με την μοναδική ειδυλλιακή θέα, μεταξύ ενός νέου ζευγαριού,με την νύμφη από τη Γαλλία ,καλυμνιακής καταγωγής (Δημοσιογράφος ΤΗΣ ΦΙΓΚΑΡΟ Αλεξία το μικρό της όνομα) και τον γαμπρό από την Λάρισα (Διευθυντή Αθηναϊκής εφημερίδας-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).
Με ξεχωριστές παρουσίες τόσο από τον διπλωματικό χώρο όσο και από τον καλλιτεχνικό, τελέστηκε το μυστήριο από τον Αρχιεπίσκοπο Γαλλίας.Από τον Καλλιτεχνικό χώρο ξεχωρίσαμε τον Λάκη Λαζόπουλο και την Χάρις Αλεξίου.
Από τον διπλωματικό χώρο παρόντες οι πρέσβεις Καναδά και Μαρόκου. Ξεχωριστή ήταν και η παρουσία της Αλεξάνδρας Μητσοτάκη ,κόρη του πρώην Πρωθυπουργού.

Σάββατο, 24 Αυγούστου 2013

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ



ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ
 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ


Ρόδος, 23 Αυγούστου 2013


Μίκα Ιατρίδη: «Οι Καλύμνιοι για την κυβέρνηση απλά δεν υπάρχουν. Ο βραχνάς της μετανάστευσης επέστρεψε ύστερα από πολλά χρόνια στο νησί».

«Η Κάλυμνος έχει αφεθεί στο έλεος του Θεού και του Άγιου Νικόλα» σημείωσε η Μίκα Ιατρίδη κατά την επίσκεψη της στην Κάλυμνο. Η βουλευτής Δωδεκανήσου ταξίδεψε στο νησί από την Κω και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους κατοίκους του.

«Δυστυχώς, το νησί έχει εγκαταλειφθεί από την κυβέρνηση του Μνημονίου», τόνισε η βουλευτής, σημειώνοντας ότι «την ίδια στιγμή που οι κυβερνώντες καταργούν δημόσιες υπηρεσίες, όπως τη ΔΟΥ, οι Καλύμνιοι βλέπουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και να στερούνται την τακτική σύνδεση με τον Πειραιά, κάτι που πριν λίγα χρόνια ήταν αυτονόητο».

Η εγκατάλειψη αυτή είναι εμφανής και στα πρωτοφανή επίπεδα ανεργίας στο νησί, γεγονός που επιβεβαίωσαν στη βουλευτή τόσο οι επαγγελματίες της Καλύμνου, όσο και οι νέοι με τους οποίους είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει η Μίκα Ιατρίδη.

«Φαίνεται ότι το σχέδιο της Τρόικας για την εγκατάλειψη των μικρών νησιών από τους κατοίκους τους, επεκτείνεται και στα μεγαλύτερα νησιά, όπως η Κάλυμνος», τόνισε η Μίκα Ιατρίδη. «Δυστυχώς, με την πολιτική που εφαρμόζεται», συνέχισε η βουλευτής, «οι νέοι φεύγουν σχεδόν καθημερινά από την Κάλυμνο για να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Ο βραχνάς της μετανάστευσης επέστρεψε ύστερα από πολλά χρόνια στο νησί. Αποδεικνύεται έτσι ότι το Μνημόνιο οδηγεί τη χώρα δεκαετίες πίσω».

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στην Κάλυμνο, η βουλευτής Δωδεκανήσου είχε ακόμα την ευκαιρία να συναντηθεί με το Λιμενάρχη Καλύμνου, Υποπλοίαρχο Λ.Σ. κ. Γιάννη Οικονομάκο, τον οποίο και ενημέρωσε τόσο για την παρέμβαση της στη Βουλή σχετικά με την απόφαση να αναλάβει το Λιμενικό Σώμα τα μέτρα πρώτης υποδοχής των παράνομων μεταναστών, όσο και για το διαγωνισμό για την πρόσληψη αξιωματικών, ο οποίος είναι εκτός ΑΣΕΠ.

Με την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον κ. Λιμενάρχη, η Τομεάρχης Ναυτιλίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων σημείωσε ότι «τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος εδώ στην Κάλυμνο, αλλά και σε όλο το Αιγαίο, κάνουν τα αδύνατα δυνατά, για να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες τους. Πρέπει η κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος σε προσωπικό και μέσα, ιδιαίτερα εδώ, στα ακριτικά μας νησιά, τα οποία αντιμετωπίζουν κατά κύματα την είσοδο παράνομων μεταναστών. Είναι ευτύχημα, που τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν, συνεχίζουν να τιμούν το εθνόσημο και τη στολή τους».

Η Μίκα Ιατρίδη συνεχίζει τις επισκέψεις της στα Δωδεκάνησα με επόμενο σταθμό τους Λειψούς.



ΜΑΣΤΡΟΚΟΥΚΟΣ ΓΙΑ KalymnosDolphin

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΚΑΛΥΝΜΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΠΡΟΣ:α) Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Καλύμνου
       β) Λιμεναρχείο Καλύμνου 
Κάλυμνος, 22-08-2013
ΘΕΜΑ: «Ζημιά στο KalymnosDolphin»
Το «KalymnosDolphin βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Καλύμνου από τις 14-08-2013,για άγνωστους προς εμάς λόγους.
Σήμερα πληροφορηθήκαμε , εκτός των άλλων ,ότικάηκε η μηχανή του KalymnosDolphin,είδηση που προκάλεσε αναστάτωση στην καλυμνιακή κοινωνία, αφού το σκάφος αποτελεί περιουσία του Λαού, είναι ολοκαίνουριο, ναυπηγήθηκε με πολύ κόπο και στερήσεις και σκοπό έχει την οριστική επίλυση του προβλήματος  διασύνδεσης του λιμένα της Καλύμνου με το Μαστιχάρι και το διεθνές αεροδρόμιο Κω, με τρόπο άμεσο, γρήγορο, ασφαλές και οικονομικό.

Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω ,παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα και επίσημα στα εξής:1)
 Τι ακριβώς συμβαίνει με τις μηχανές του  KalymnosDolphin;
2) Ποιός  είναι υπεύθυνος ;
3)Τι εγγραφές έχουν γίνει στο ημερολόγιο του πλοίου και τι αναφέρουν;
4) Ποιος εκτελεί τα δρομολόγια Κάλυμνος-Μαστιχάρι και αντιστρόφως, αφού το KalymnosDolphin είναι απενεργοποιημένο;
5) Ποιος (επίσημος φορέας) και πότε βεβαίωσε-πιστοποίησε τη ζημιά, το μέγεθός της και σε ποιες  ενέργειες έχετε προβεί μετά απ’αυτή τη βεβαίωση-πιστοποίηση;
6) Ποιος (επίσημος φορέας) έδωσε την εντολή για να απομακρυνθεί η μηχανή από το σκάφος;
7) Έχουν ληφθεί εγκαίρως οι νόμιμες άδειες για τις εργασίες αυτές και αν όχι σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί;   
 Επιπροσθέτως παρακαλούμε να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σελίδων του ημερολογίου του πλοίου από 01-08-2013 έως και σήμερα καθώς και αντίγραφο του σχετικού ασφηλιστηρίου συμβολαίου του ανωτέρω πλοίου
                                                               Για την Παράταξη
                                                                  Ο επικεφαλής


Μαστροκούκος Ιωάννης

Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013

ΚΑΛΥΜΝΟΣ :ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙ !!!

17χρονος Καλύμνιος χτύπησε με ψαλίδι 35χρονο

Συνελήφθησαν σήμερα (23-08-2013) στην Κάλυμνο, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καλύμνου, τρεις ημεδαποί ηλικίας 17, 26 και 35 ετών κατηγορούμενοι για τα κατά περίπτωση αδικήματα της πρόκλησης σωματικών βλαβών, απειλής, οπλοχρησίας και απόπειρας ανθρωποκτονίας.
Ειδικότερα, σήμερα πρώτες πρωινές ώρες στην Κάλυμνο ο 17χρονος πήγε στο σπίτι του 26χρονου και αφού διαπληκτίστηκαν για μεταξύ τους προσωπικές διαφορές, προκάλεσαν ο ένας στον άλλον σωματικές βλάβες και στη συνέχεια μετέβησαν στο νοσοκομείο του νησιού, για παροχή πρώτων βοηθειών.
Κατά τη διάρκεια που οι εμπλεκόμενοι βρίσκονταν στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου ο 35χρονος, που συνόδευε τον 26χρονο, επιτέθηκε και χτύπησε με τα χεριά του τον 17χρονο ο οποίος αρπάζοντας ένα ψαλίδι τραυμάτισε τον 35χρονο στο αριστερό χέρι και την ωμοπλάτη στο ύψος του πνεύμονα.
Για τη διερεύνηση του περιστατικού κινητοποιήθηκαν άμεσα αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Καλύμνου.

Ο 35χρονος νοσηλεύεται φρουρούμενος εκτός κίνδυνου, ενώ ο 17χρονος με τον 26χρονο συνελήφθησαν και με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε θα οδηγηθούν στην κα. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κω.

H ΙΤΑΛΙΚΗ Il Messaggero ΓΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟ

«Νησί της αναρρίχησης» χαρακτηρίζει, σε άρθρο της, την Κάλυμνο, η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero.
«Σε μια ώρα απόσταση από την Αθήνα με αεροπλάνο, βρίσκεται ο προορισμός όσων αγαπούν την αναρρίχηση. Καταφθάνουν από όλο τον κόσμο, διότι βρίσκουν σταθερές πλαγιές, καλή συντήρηση και μπλε θάλασσα για να δροσίζονται» αναφέρει ο απεσταλμένος της εφημερίδας.
«Στο παρελθόν, η Κάλυμνος ήταν το νησί των σφουγγαράδων. Και σήμερα, στον μόλο της Πόθιας, τα σφουγγάρια που στεγνώνουν στον ήλιο και τα εργαστήρια για την επεξεργασία τους, θυμίζουν το παλιό αυτό επάγγελμα, το οποίο ακόμη επιβιώνει» προσθέτει.
Ο Αθηναίος Άρης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος έχει γράψει ειδικό οδηγό για την αναρρίχηση στο νησί, εξηγεί ότι «μπορεί κανείς να επιλέξει την Κάλυμνο για αναρρίχηση όλο τον χρόνο. Οι καλύτερες περίοδοι είναι η άνοιξη και το φθινόπωρο, αλλά και τον χειμώνα μπορεί κανείς να 'αναμετρηθεί' με τις πλαγιές στο νότιο μέρος του νησιού, φορώντας μόνο ένα μπλουζάκι, ενώ το καλοκαίρι έχει αέρα και πολλές πλαγιές χαίρουν σκιάς».
«Ο πρώτος που ανακάλυψε το νησί αυτό του Αιγαίου ως ιδανικό προορισμό για την αναρρίχηση είναι ο ιταλός σκηνοθέτης Αντρέα Ντι Μάρι, τη δεκαετία του '90, όταν επέλεξε τα Δωδεκάνησα για τις διακοπές με την οικογένειά του» αποκαλύπτει η ιταλική εφημερίδα.
Ο τέως δήμαρχος Καλύμνου Γιώργος Ρούσσος δηλώνει στην εφημερίδα ότι το νησί του «είναι παραδοσιακό και δεν αποτελεί προορισμό μαζικών αφίξεων για τουρίστες που επιλέγουν αποκλειστικά τη θάλασσα».
«Στην αρχή» προσθέτει ο τέως δήμαρχος «o κόσμος δεν καταλάβαινε το φαινόμενο με τους νέους αυτούς που ντύνονταν με περίεργο τρόπο και κυκλοφορούσαν με σακίδιο». «Μετά, όμως» αναφέρει «τους ανακαλύψαμε, καταλάβαμε ότι πολλοί είναι επαγγελματίες και επιχειρηματίες και τους δεχθήκαμε με ανοικτές αγκάλες».
Η εφημερίδα της Ρώμης σημειώνει ότι «το δημοτικό γραφείο για την αναρρίχηση είναι το καλύτερα οργανωμένο στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο» και ότι «στην Κάλυμνο, σήμερα, η οικονομική κρίση είναι σαφώς λιγότερο αισθητή από ό,τι στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη».
«Αυτό, χάρη στις βραχώδεις πλαγιές, σε μια έξυπνη αυτοδιοίκηση και σε αναρριχητές που προτιμούν το νησί, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου» καταλήγει το άρθρο.

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ Α.Τ ΚΑΛΥΜΝΟΥ/ΒΙΝΤΕΟ

Απαλλακτικο βουλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Κω, δικαιωνει τον Διοικητη του ΑΤ Καλύμνου Ευάγγελο Καραθάνο από τις κατηγορίες της κατάχρησης εξουσίας ,της παραβίασης κατάσχεσης, της παραβίασης φύλαξης της αρχής και της ηθικής αυτουργίας σε ψευδορκία που εφέρετο να είχε τελέσει στην Κάλυμνο την 21 Ιουνίου 2011.Οι κατηγορίες αυτές είχαν απαγγελθεί εναντίον του μετά από ισχυρισμό ισοβίτισσας καταδικασμένης για εμπορία ναρκωτικών.
Σχετικο ρεπορταζ πριν απο 3 χρονια 
Δικαίωση για το Διοικητή του ΑΤ Καλύμνου Ευάγγελο Καραθάνο , αποτελεί το υπ’ αριθμό 65/2013 βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Κω, που τον απάλλαξε από τις κατηγορίες της κατάχρησης εξουσίας ,της παραβίασης κατάσχεσης, της παραβίασης φύλαξης της αρχής και της ηθικής αυτουργίας σε ψευδορκία που εφέρετο να είχε τελέσει στην Κάλυμνο την 21 Ιουνίου 2011.
Οι κατηγορίες αυτές είχαν απαγγελθεί εναντίον του μετά από ισχυρισμό ισοβίτισσας καταδικασμένης για εμπορία ναρκωτικών, ότι ο Διοικητής του ΑΤ Καλύμνου ,δεν απέστειλε μαζί με τη δικογραφία κινητά τηλέφωνα που κατέσχεσε ,τα οποία περιείχαν καταγεγραμμένες συνομιλίες που αφορούσαν την αγοροπωλησία ναρκωτικών ουσιών ,στις οποίες εμπλέκονται και αστυνομικοί.
Όπως είχε καταθέσει ο εν λόγω Αξιωματικός στην απολογία του, οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν ήταν αβάσιμες , προσχεδιασμένες , επισημαίνοντας ότι με απογοήτευση διαπίστωσε ότι η υπόθεση είχε σκοπό να τον πλήξει υπηρεσιακά και προσωπικά προκειμένου να προκαλέσει αντιπερισπασμό σε δική του προηγούμενη καταγγελία σε βάρος λειτουργού της Θέμιδος.
Ακόμη ανέφερε, ότι τα μοναδικά στοιχεία που υπήρξαν για την κίνηση της ποινικής δίωξης σε βάρος του, είναι οι ψευδέστατες, εμπαθέστατες και υστερόβουλες κρίσεις μιας ισοβίτισσας η οποία ποτέ δεν του συγχώρησε, ότι την συνέλαβε .
Επίσης διαμαρτυρήθηκε για το ότι υιοθετήθηκαν αβίαστα οι αστείοι ,όπως τους χαρακτηρίζει ισχυρισμοί μιας ισοβίτισσας

ΚΟΝΤΟΜΗΝΑΣ -ΜΕΝΕΓΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ


Στην Κάλυμνο κατέπλευσε σήμερα Τετάρτη 21 Αυγούστου, το απόγευμα το πολυτελές σκάφος «QUINTESSA» του συνιδιοκτήτη του Alpha TV Δημήτρη Κοντομηνά, ο οποίος έχοντας παρέα την Ελένη Μενεγάκη κάνουν κρουαζιέρα σε νησιά της Δωδεκανήσου.
Τις προηγούμενες ημέρες επισκέφτηκαν τις την Κάρπαθο και την Ρόδο.
Η Ελένη Μενεγάκη συνοδεύεται από τον αγαπημένο της Ματέο Πανταζόπουλο.
Το σκάφος ελλιμενίζεται στην προβλήτα μπροστά από τις καφετέριες της κεντρικής πλατείαςκαι θα αναχωρήσει αύριο το πρωί.
Ο Δ. Κοντομηνάς με την Ελένη Μενεγάκη και την παρέα τους, θα δειπνήσουν και θα γευτούν απόψε τις καλύμνικες λιχουδιές σε γνωστό εστιατόριο της κεντρικής πλατείας.
πηγή: kalymnos-news.gr

Δ.ΓΑΚΗΣ (ΣΥΡΙΖΑ) ΓΙΑ ΔΟΥ ΚΑΛΥΜΝΟΥ


Ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Γάκης, με αφορμή  την απόφαση του γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με τα  οποία μπαίνει οριστικό λουκέτο σε εφορίες νησιών, ανάμεσά τους και οι Δ.Ο.Υ. Καρπάθου, Καλύμνου και Λέρου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Στον μακρύ κατάλογο των ανορθολογικών και προκλητικών για την περιφέρεια μνημονιακών αποφάσεων, προστέθηκαν και οι νησιωτικές Δ.Ο.Υ. Οι εντολές της τρόϊκα - για «περικοπή δαπανών» και για «λιγότερο κράτος» που υλοποιεί η δικομματική κυβέρνηση, συνεχίζουν να προκαλούν τις νησιωτικές κοινωνίες και οδηγούν σε διάλυση τον κρατικό μηχανισμό στα νησιά. Η κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Καρπάθου, Καλύμνου και Λέρου, δεν αποτελεί μια ενέργεια αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού. Αντίθετα, είναι μια κίνηση ανορθολογική και επιλεκτική. Μια ενέργεια που μόνο προβλήματα στους νησιώτες στις τοπικές κοινωνίες και στους εργαζόμενους θα επιφέρει, τη στιγμή που γίνεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το σύστημα μηχανοργάνωσης των Δ.Ο.Υ. και χωρίς μεταβατικές πρόνοιες για την εύρυθμη λειτουργία του φορολογικού μηχανισμού στα νησιά που εξυπηρετεί.

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αποδόμησης του κρατικού μηχανισμού στη νησιωτική χώρα και στηρίζουμε τις αντιδράσεις των τοπικών αρχών και των κατοίκων των μικρών ακριτικών νησιών ενάντια σε κάθε αναποτελεσματικό κυβερνητικό σχέδιο κατάργησης / συγχώνευσης δημοσιών υπηρεσιών - όπως είναι η διακοπή λειτουργίας των Δ.Ο.Υ. Καρπάθου, Καλύμνου και Λέρου.
Καλούμε την κυβέρνηση, έστω και τώρα, να δει, να κατανοήσει και να αναγνωρίσει την πραγματικότητα στη Δωδεκάνησο. Να σεβαστεί τις συνταγματικά κατοχυρωμένες πρόνοιες για την αρχή της νησιωτικότητας, να εκτιμήσει τις δυσκολίες συγκοινωνιακής πρόσβασης, να συνυπολογίσει το ενδεχόμενο πλήγμα που θα δεχτούν τα δημόσια έσοδα, καθώς και τις συνολικές επιπτώσεις από την αποδόμηση του φορολογικού και ελεγκτικού μηχανισμού σε κάθε τομέα της οικονομικής δραστηριότητας των νησιωτών. Οι ευθύνες δεν είναι μόνο πολιτικές, είναι και ποινικές.
Ο ΣΥΡΙΖΑ με τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στη Βουλή και στα αρμόδια θεσμικά όργανα έχει τονίσει, ότι η πολιτική της αποδόμησης – απαξίωσης των υποδομών του κράτους και της υποβάθμισης των παρεχόμενων δημόσιων υπηρεσιών στη νησιωτική χώρα, δεν θα γίνει με κανένα τρόπο αποδεκτή. Ο κάθε σχεδιασμός της κυβέρνησης, είτε πρόκειται για τις Δ.Ο.Υ., είτε για την παιδεία, την ενημέρωση (ΕΡΑ Ν. Αιγαίου), είτε αφορά στην αυτονόητη ισότιμη πρόσβαση των νησιωτών στις υπηρεσίες υγείας και συγκοινωνιών, θα πρέπει να υλοποιείται μόνο μετά από διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, με αξιόπιστους χειρισμούς και με στόχο το βέλτιστο επανασχεδιασμό των δομών, της κατανομής και της λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών στις νησιωτικές περιφέρειες».

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

ΜΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΟΥ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Ρόδος, 21 Αυγούστου 2013

Μίκα Ιατρίδη: «Πόσο πια προσκυνημένοι; Η κατάργηση των ΔΟΥ Καλύμνου και Καρπάθου δείχνει ότι πραγματικός στόχος της μνημονιακής κυβέρνησης είναι η εγκατάλειψη των νησιών από τους κατοίκους τους».

Από την Κάλυμνο στην οποία βρίσκεται στα πλαίσια των επισκέψεων της στα Δωδεκάνησα, η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Πόσο πια προσκυνημένοι στους δανειστές είναι οι κυβερνώντες;

Πόσα ακόμα ψέματα θα πουν και πόσες συσκέψεις θα κάνουν για να καταλήξουν, τελικά, στα αρχικά τους σχέδια;

Ακόμα και ο πιο φανατισμένος κομματικός εγκάθετος, αντιλαμβάνεται ότι η κυβέρνηση έχει ως πραγματικό στόχο την εγκατάλειψη των νησιών μας από τους κατοίκους τους.

Είναι δεδομένο ότι γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, τις … προτάσεις και τις παρεμβάσεις των κυβερνητικών βουλευτών στο νομό μας, γιατί ξέρουν ότι στη Βουλή θα ψηφίσουν πειθήνια αυτά που τους ζητάνε. Για να μην … πέσει η κυβέρνηση.

Πέφτει όμως το βιοτικό επίπεδο των νησιωτών. Πέφτει η ποιότητα της ζωής τους. Πέφτει η δυνατότητα τους να έχουν τις υπηρεσίες που πρέπει, όταν πρέπει.

Είναι προφανές ότι οι προσκυνημένοι στο Μνημόνιο απεχθάνονται το γεγονός ότι η χώρα μας είναι διάσπαρτη από νησάκια γεμάτα ζωή και όραμα για ένα καλύτερο μέλλον.

Αυτή τη ζωή θέλουν να την καταστρέψουν. Δεν θα τους περάσει».


"ΛΟΥΚΕΤΟ" ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΣΤΙΣ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Η αρχή γίνεται στις 28 Αυγούστου με τις Δ.Ο.Υ. Σκοπέλου και Σκιάθου – Θα ακολουθήσουν Κέα, Μήλος, Λήμνος


Οριστικοποιήθηκαν οι 16 εφορίες νησιών, που θα κλείσουν οριστικά το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της ενοποίησης και αναδιοργάνωσης των δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών, όπως προβλέπουν τα μνημόνια που έχει υπογράψει η χώρα μας.


Η σχετική απόφαση υπεγράφη στις 8 Αυγούστου παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε υποσχεθεί ότι οι συγκεκριμένες Δ.Ο.Υ. θα λειτουργούν ως τμήματα συνδεδεμένα με το υπουργείο.
Συγκεκριμένα λοιπόν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη, το ακριβές χρονοδιάγραμμα προβλέπει τα εξής:
-Οι Δ.Ο.Υ. Σκοπέλου και Σκιάθου διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 28/08/2013

-Οι Δ.Ο.Υ. Κέας, Μήλου, Λήμνου και τέως Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας  διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 02/09/2013. 

-Οι Δ.Ο.Υ. Καλύμνου, Καρπάθου και Αγ. Κηρύκου Ικαρίας  διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 04/09/2013.

-Οι Δ.Ο.Υ. Άνδρου, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών, Τήνου και η τέως Δ.Ο.Υ. Κυθήρων  διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 09/09/2013.

Υπενθυμίζεται πως η χώρα μας έχει αναλάβει τη μνημονιακή υποχρέωση για τη λειτουργία 120 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα μέσα στο 2013, έναντι 290 που λειτουργούσαν το 2011.(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ)

ΣΥΛΛΗΨΗ 33ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΛΥΜΝΙΟΥ

Στις 20-08-2013 πρώτες πρωινές ώρες συνελήφθη στην Κάλυμνο από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καλύμνου ένας 33χρονος ημεδαπός, ...γιατί όπως διαπιστώθηκε στο πλαίσιο αστυνομικής έρευνας ο συλληφθείς στις 19-08-2013 διέρρηξε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και αφού αφαίρεσε ηλεκτρονικό εξοπλισμό αναπαραγωγής μουσικής στην συνεχεία επιχείρησε να πουλήσει μέρος του σε κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών.
Μέρος των κλεμμένων αντικειμένων βρέθηκαν και αποδόθηκαν στον δικαιούχο, ενώ ο δράστης είχε στην κατοχή του δυο ναρκωτικά χάπια τα οποία κατασχέθηκαν.

Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Πανηγύρια της Παναγιάς στην Κάλυμνο

Το πιο λατρεμένο πρόσωπο του χριστιανισμού, μετά τον ίδιο το Χριστό, είναι ασφαλώς η Παναγία.
Στο πρόσωπό της δεν βλέπει μόνο τη Θεοτόκο, αλλά και τη μεγάλη Μάνα που η αγάπη της σκεπάζει όλους μας και γίνεται αρωγός μας για να ξεπεράσομε κάθε δύσκολη στιγμή του βίου μας, και ως υπέρτατη μεσίτρια και μεσιτεύει στον Υιό της για όλους τους χριστιανούς, για όλο το γένος των ανθρώπων.
Πέραν αυτού για μας ειδικά τους Έλληνες η Παναγία είναι ιστορικά και η υπέρμαχος στρατηγός που προστάτευσε και εξακολουθεί να προστατεύει διαχρονικά το Έθνος μας.
Για το λόγο αυτό οι εκκλησιές στον ελλαδικό χώρο που είναι αφιερωμένες στο όνομά της και οι εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν της είναι συντριπτικά περισσότερες και μεγαλύτερες από κάθε άλλο άγιο της Εκκλησίας μας. Από τον κανόνα αυτό δεν μπορούσε να υστερήσει και ο φιλόθρησκος λαός της Καλύμνου και το απέδειξε με τις πάμπολλες εκκλησιές που έχτισε και εξακολουθεί να χτίζει στο όνομά της από τη μια άκρη του νησιού που έως την άλλη:
Παναγιά η Γαλατιανή, η Απεκοή ,Βαγγελίστρα ,η Γαλατού,του Γλυκιού,η Γραφιώτισσα,η Θωμάενα,η Καλαμιώτισσα, του Κάστρου, η Κυρά, η Κυρά Ψηλή, η Κυρά Χωστή, Λιμνιώτισσα, τω λ-Λουβώ ή Λαφασσού,η Ξένη,η Μυριώτισσα,η Παλιοπαναγιά,,η Υπαπαντή ή Κουβούσενα, τω ρ-Ρεικιώ,της Τελέντου,τω Τσουκχουώ ή Χαριτωμένη,η Φανερωμένη,η Χρυσοχεριά,η Ψεριμιώτισσα,η Ψιλιανή ,του Παραδείση,του Καμαριού και άλλες που σίγουρα μου διαφεύγουν.
Τον Αύγουστο, το μήνα της Παναγιάς, γιορτάζεται η Κοίμηση ή καλύτερα-σύμφωνα και με τον υμνωδό- η μετάσταση της Μητέρας της ζωής, της Θεοτόκου, « προς την ζωήν».
Είναι ίσως η μεγαλύτερη για τους Έλληνες γιορτή μετά την Ανασταση και ο λαός την ονομάζει το Πάσχα του καλοκαιριού.
Στην Κάλυμνο η εορτή αυτή παίρνει γενικό και πάνδημο εκκλησιαστικά χαρακτήρα, με πανηγυρίζοντες τους περισσότερους στο όνομά της ναούς, ανεξάρτητα εάν αυτοί έχουν οικοδομηθεί και εορτάζουν όχι την κοίμηση αλλά άλλο γεγονός που αφορά τη ζωή της Παναγίας όπως π.χ. τη Γέννηση, τα Εισόδια, τον Ευαγγελισμό κλπ. Πληθωριστικοί όπως και στις άλλες εκδηλώσεις του βίου τους, οι Καλύμνιοι γιορτάζουν την κοίμηση της Θεοτόκου με ειδικές πανηγύρεις και με αθρόα συρροή πιστών στις εκκλησιές: Του Παραδείση, του Καμαριού, της Γαλατιανής, του Γλυκιού, της Χωστής, της Τελέντου, της Μυρτιώτισσας, της Κυράς, της Χρυσοχεριάς, της Κυρά Ψηλής, της Φανερωμένης, των Βοθυνών, τω Τσουκχουώ.
Παλιότερα πανηγύριζαν μόνο οι εκκλησιές: της Παναγιάς των Τσουκχουώ στη Χώρα, την πρώτη Μητρόπολη του νησιού, της Κυρά Ψηλής στο Βαθύ,της Γαλατιανής, στα Αργινώντα και της Τελέντου.
Σήμερα με την εξάπλωση των συνοικισμών και την ευκολία της μετακίνησης έχουν απλωθεί οι πανηγυρισμοί και στις άλλες εκκλησίες.
Παλιά στις εκκλησιές της Κυρά Ψηλής της Γαλατιανής και της Ψεριμιώτισσας, το βράδυ της παραμονής και μετά τον εσπερινό προσφέρονταν ρεβύθια του φούρνου-νηστεία γαρ-, ανήμερα δε σφάζονταν αρνιά -σαν σε Πάσχα- και ακολουθούσε μεγάλο γλέντι με τα τοπικά όργανα, τη τσαμπούνα, το βιολί και το λαούτο.
Το ίδιο και λίγο αργότερα στην Παναγιά της Τελέντου. Στην Παναγιά των Τσουκχουώ, την αρχόντισσα, προσφέρονταν μετά τον εσπερινό λουκούμι και ρακί (γίνεται μέχρι σήμερα).Σιγά σιγά όμως μετά τους εσπερινό σ’ αυτές τις εκκλησιές άρχισε να γίνεται γλέντι όχι μόνο με παραδοσιακά όργανα αλλά και με άλλα ξενόφερτα και βέβαια η νηστεία να καταργείται ως επί το πλείστον από το βράδυ και να προσφέρονται πλέον επ’ αμοιβή από τα πέριξ κέντρα διασκέδασης πάσης λογής κρεατικά και σουβλάκια από τις « επιταυτού» προχειροστημένες ψησταριές. Σήμερα έχει επεκταθεί και σε άλλες εκκλησίες η προσφορά των ρεβυθιών, αλλά έχει σχεδόν, με εξαίρεση τη Ψέριμιώτισσα, εκλείψει το σφάξιμο των αρνιών .
Αλλωστε, αυτό γινόταν ανήμερα και όχι την παραμονή και ανήμερα πολύ λίγοι πάνε πια σήμερα στις εκκλησιές ,κοιμούνται μετά από το ολονύχτιό τους ξενύχτι στα κέντρα διασκέδασης που με την ευκαιρία έχουν και αυτά την τιμητική τους. Εξ’ άλλου εδώ που τα λέμε όσοι πάνε στα πανηγύρια αυτά πολύ λίγο ακούνε κάτι από τα λόγια των παπάδων και των ψαλτών. Το πανηγύρι βρίσκεται στη ψυχή τους και δεν αισθάνονται την ανάγκη να το νιώσουν μέσα από τα θεία λόγια και τα ψάλματα. Κοσμικοποίηση λοιπόν.
Όμως είναι και πράγματα που μένουν αναλλοίωτα μέσα από τις εποχές και χαρακτηρίζουν και σηματοδοτούν τις συνήθειες και το χρώμα των εκδηλώσεων κάθε τόπου. Η αναφορά είναι για την πανήγυρη της μεγάλης Παναγιάς της Καλύμνου,της Παναγιάς τω Τσουκχουώ. Εκεί τα πάντα είναι και μένουν όπως παλιά,σύμφωνα με την καλύμνικια παράδοση.
Όποιος έχει την ανάγκη να ακούσει εσπερινό ή θεία λειτουργία την ημέρα της εορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου, να βιώσει την εκκλησιαστική και λειτουργική μεγαλοπρέπεια και να αισθανθεί σε όλο του το μεγαλείο το θρησκευτικό δέος, δεν έχει παρά να βρεθεί την ημέρα εκείνη κάτω από τους θόλους της.Εκεί,στον Επερινό, αντικρύζοντας το χρυσοποίκιλτο τέμπλο της,μπορεί να ακούσει από τους πάντα πολύ καλούς ψάλτες της να ψάλλονται υποδειγματικά και αβίστα, κατά το παλιό ψαλτικό ύφος της Καλύμνου, οι θεσπέσιοι προς τιμήν της Παναγιάς ύμνοι « Ω του παραδόξου θάυματος η πηγή της ζωής εν μνημείω τίθεται…..»
-Την σην δοξάζουσιν κοίμησιν εξουσίαι θρόνοι, αρχαί κυριότητες….»,να ακούσει τους τερετισμούς, να δει την αρτοκλασία με τους πολλούς άρτους‧ και το πρωί,στον Όρθρο, το δοξαστικό των αίνων να του ξαναθυμίσει ότι με την Κοίμηση της Παναγίας, συνέβη το υπερφυσικό γεγονός κατά το οποίο « νεφέλαι, τους κοσμικώς διεσπαρμένους Αποστόλου,ς αιθερίους διήρπασαν», για να τους φέρουν εμπρός στο σεπτό σκήνωμα της Θεοτόκου, προκειμένου αυτοί να το κηδέψουν«σεπτώς μελωδούντες, την φωνήν του Γαβριήλ, Χαίρε Κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά Σου»
.Και είναι πολλοί που έρχονται στην Παναγιά την Κεχαριτωμένοι, ιδίως οι ξενητεμένοι αφού αποτελεί γι’ αυτούς θεμελιακή αναφορά νόστου,που την εκφράζουν μέσα από τα ταργούδια τους:
« Ω Παναγιά τω Τσουκχουώ,που’σαι μέσα στη χ-Χώρα, βλέπε μου το παιάκι μ-μου κάθα στιγμή γ-και ώρα».
Όπως να έχουν τα πράγματα και παρά τις όποιες αλλαγές η παράδοση καλά κρατεί το ίδιο και η πίστη και η αγάπη προς την πιο γλυκειά μητέρα των ανθρώπων, την Παναγία.
Του Γεωργίου Ι.Χατζηθεοδώρου

Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

ΧΡΗΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ - EMPOWER NET WORK ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ

Σε λιγες ημερες στο Ξενοδοχειο ΠΛΑΖΑ,και πιο συγκεκριμενα την Τριτη 13 Αυγουστου στις 8.00μ.μ.το μελος της THE ON LINE SISTERS, ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΟΥΓΙΑΚΟΥ,θα παρουσιασει  μια νεα μεθοδο προγραμματος στο διαδικτυο , το EMPOWER NET WORK.
Προγραμμα στο οποιο δινεται η δυνατοτητα στον καθενα δουλευωντας στον υπολογιστη απο το σπιτι να κερδισει  χρημματα , σε μια περιοδο οπου η ευρεση εργασιας δυστυχως .... φανταζει ως εφιαλτης .
Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι ηδη περισσοτερο απο 130.000 σε ολο τον κοσμο εχουν ενταχθει ηδη σε αυτη την διαδικτυακη ευκαιρια.
Δεν χρειαζεται κανεις να ειναι ειδικος στο διαδικτυο ,για να μπορει να συμμετασχει σε αυτη την παρουσιαση η οποια φυσικα θα ειναι δωρεαν.
Η προσκληση- προκληση απευθυνεται σε ενα ευρη κοινο, ανεξαρτητως ηλικιας δηλαδη χωρις ορια ηλικιας,  αλλα με μπολικη διαθεση για μαθηση του προγραμματος ,που κανει παταγο σε πολλες χωρες του κοσμου σημερα.
Συμμετεχετε για παραδειγμα  σε διαφορα μεσα κοινωνικης δικτυωσης οπως το facebook το twitter κ.α (;)θελετε να συμβαλετε στην αυξηση του εισοδηματος σας (;) ειναι μερικες θα λεγαμε απο τις "προυποθεσεις"  που χρειαζεται κανεις  για να μυηθει στο EMPOWER NET WORK.
Αυτην ακριβως την "γραμμη" τραβηξαν και οι THE ON LINE SISTERS( http://www.empowernetwork.com/theonlinesisters/) ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΟΥΓΙΑΚΟΥ(Ολλανδεζες ,Ελληνικης καταγωγης ) ,και σημερα αποτελουν μια απο τις πιο δυναμικες ομαδες EMPOWER NET WORK στο ΡΟΤΤΕΡΝΤΑΜ της Ολλανδιας .
Ενα τρανο παραδειγμα του οτι στο EMPOWER NET WORK δεν χωρανε ηλικιες (παρα μονο θεληση) ειναι και η περιπτωση του 12χρονου Ολλανδου Jesse Monsma, ο οποιος  μεσα σε 4 μηνες κερδιζει οσο απιθανο κι αν ακουγεται  12.000 δολαρια !!σε μηνιαια βαση ,χωρις να απεχει καν απο τις μαθητικες  του υποχρεωσεις.
Ο 12χρονος  Jesse ,απλα ασχολουμενος μονο 2 ωρες την ημερα  σε διαστημα 4 μηνων κερδιζει  σε μηνιαια πλεον βαση  12.000 δολαρια !!! (καλα ακουσατε μονο 12 ετων!!) παρακολουθωντας το προγραμμα του EMPOWER NET WORK μεσα απο μια ομαδα και  χωρις να απεχει απο τις μαθητικες του  υποχρεωσεις ,βγαζει - οσο τρελλο κι αν ακουγεται- αυτο το ποσο,με   μελλοντικες προσδοκιες αγνωστο μεχρι στιγμης που μπορει να φτασει  ,αφου ....ο μικρος συνεχιζει καθημερινα !!
-Τι ειναι το EMPOWER NET WORK.
- Πως μπορειτε να κερδισετε χρημματα,δουλευωντας στο υπολογιστη σας (ακομα και απο το σπιτι),αποτελουν την θεματολογια της παρουσιασης που θα γινει στις 13 Αυγουστου (8.00) στο ξενοδοχειο ΠΛΑΖΑ.
Για περισσοτερες πληροφοριες , για εγγραφη  στην παρουσιαση (δωρεαν) καντε κλικ  στο λινκ που ακολουθει.  https://www.facebook.com/events/146556325547283/